Årets glögg 2016

Jag tror knappast att någon av er jultokiga där ute har kunnat undgå årets nyhet från Blossa, jag är tyvärr något sen med den nyheten i år men känner att jag ändå vill få med den på bloggen, då har man ett minne att se tillbaka till! 
 
I år har man hämtat inspiration i från landets norra delar och jag tycker att det verkar väldigt spännande. Framförallt älskar jag den mystiska och inbjudande flaskan! 
 
Såhär beskriver Blossa själva sina årgång; 
 
" BLOSSA färdas årligen till nya platser i världen för att smaksätta sin årgångsglögg. Tidigare har koordinaterna ställts in på bland annat England, El Salvador och Japan. BLOSSA 16 är en hemresa till Sverige, närmare bestämt det skafferi som går att finna i Norrlands milsvida skogar.
 
Kråkbäret är ett ibland bortglömt bär men i kråkbäret har vi framförallt funnit en ingrediens som bidrar med friskhet till vår årgångsglögg. Björksirap förädlad ur björksav adderar en rund sötma och rymmer toner av smörkola. Som en påminnelse om lägerelden har glöggen även en lätt rökighet.
 
Årets flaska kännetecknas av gröna nyanser; en påminnelse om skuggspelet i ett skogslandskap. I centrum finner vi typografi i guld likt en eld att samlas vid. Runtom dansar hjort, järv och björn. "
 
 

Etiketter: 2016 | Alla inlägg | Glögg |



Kommentera inlägg:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback