DIY - Enkel stumpstake

För någon dag sedan när jag städade i förrådet och hittade några listbitar som blivit över sedan renoveringen av lägenheten fick jag en idé. Jag mindes nämligen att Ernst gjorde en vacker stumpstake av just en gammal list förra julen och blev sugen på att göra en liknande. 
 
Listen kapades i 5 bitar som sedan limmades ihop med trälim och för säkerhetsskull satte jag även några små nubb. 
För att få rätt färg på lådan använde jag trallolja som blev kvar efter att vi oljade altanerna förra året. 
 
Idag hade oljan torkat till ordentligt, så jag fyllde upp lådan med vanlig sandlådesand och sen placerade jag ut lite ljus på måfå. 
 
Ett perfekt pyssel som går otroligt snabbt och enkelt. I detta fall var det även helt gratis, perfekt när jag hade tänkt åka till tippen med dessa lister! Nu inger de mys till hela rummet! 
 
Tanken är att denna antagligen ska agera adventsljusstake i jul. Möjligen blir det några kottar och någon mossbit då också! 
 




Kommentera inlägg:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback