Vägen in i underlandet

Ska man ha en disneyjul där Alice i underlandet gör entre ska man väl göra det ordentligt också! Något som åtminstone funnits med mig sedan jag såg filmen första gången är det talande dörrhandtaget in till den underliga världen! 
 
Detta handtag finns att köpa färdigt, fullt fungerande på bland annat Ebay för runt 500 kr + frakt, men behöver det inte fungera som ett riktigt handtag utan bara vara för fint kan man lika gärna göra ett själv! 
 
Av lite lufttorkande lera och en bit rundstav till knoppen knåpade jag ihop ett eget handtag för några timmar sedan. När det torkat till ordentligt limmade jag fast knoppen/ näsan och slutligen spraymålade jag allt med guldfärg för att få ett fint slutresultat! 
Jag gjorde min något mindre än de som säljs färdiga då jag funderar på att göra en liten dörr att fästa den på och sedan fästa hela dörren på en vägg nere mot golvet till jul! ;)
 
Inspirationen fick jag dessa säljs på Ebay, lånad bild! : 
 
Min egen modell: 


Åsa -

Hahah smart!



Kommentera inlägg:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback