Årets glögg 2017

Sparkar igång årets julsäsong med en nyhet från Blossa! För någon dag sedan gick de nämligen äntligen ut med årets smak!
 
 
I år beskriver de själva sin smak såhär; 
 

Årets glögg från Blossa är inspirerad av kryddmarknaden Khari Baoli i Old Delhi, Indien. Blossa 17 Old Delhi har en tropisk fruktton av solmogen indisk mango, extra krydighet av spiskummin och en liten avslutande hetta från chilifrukt.

 

Form och färg på flaskan är inspirerad av traditionell indisk skyltmålning, en gammal hantverkstradition i Indien där man dekorerar lastbilar, marknadsstånd och byggnader med handmålade mönster, symboler och budskap."

 

Jag tycker att det låter som en fantastisk smakkombination och har stora förväntningar på årets smak! Det ska bli riktigt spännande att få prova denna! Kanske inte den juligaste flaskan, men ändå en flaska som ska ingå i min samling! 

 

Det har inte blivit några julrelaterade inlägg från mig tidigare i år då vi är mitt uppe i flytt!

I morgon får vi äntligen nycklarna till vårt alldeles egna, nybyggda hus och då kommer vi äntligen in för att lägga golv, bygga garage osv.

Så det kommer nog bli lite dåligt med inlägg på ett tag. Men när julsäsongen drar igång, bor vi i vårt nya hem och får för första gången pynta det! Så julinlägg det kan jag lova att det kommer många framöver!

 

Kramar


Etiketter: 2017 | Alla inlägg | Glögg |

Anette - En fin jul - http://enfinjul.blogg.se | 2017-09-21 - 17:16:40

Lycka till med nya huset! Vad härligt att få julpynta för allra första gången :)

Svar: Tack! 😄 Ja det har varit väldigt kul. ska försöka uppdatera här på bloggen såfort som möjligt.
Rebecca Morin

Maries strålande jul - http://https://mariesjulblogg.wordpress.com/ | 2017-12-23 - 10:14:44

Önskar dig en riktigt GOD JUL!!


Svar: Tack detsamma! 😊
Rebecca Morin

Mia -

Hej! Jag bara älskar disney och speciellt till julen. Jag hittade din blogg och har nu redan bedtämt att nästa år ska det pyntas med Disney 😝så underbart. Såg dina tavlor och dom är ju fantastiska.😊😊 Ser att du köpt dina figurer ifrån fyrklövern men det är ju så dyrt 😔 inget tips på annan sida eller ställe som man kan hitta figurer på?

Svar: Hej! Vad roligt att du blivit inspirerad och att även du vill köra på disneytemat! Det är ju så mysigt och lite magiskt! :) Tack så jättemycket! :D Ja tyvärr så är Fyrklöverns saker väldigt dyra, men jag har känt att det ändå varit värt det. Jag köper ganska mycket på Ebay, där går det att hitta mycket fint! :)
Lycka till med planeringen inför nästa jul, det är ju en väldigt stor del i det hela att få planera och drömma innan det sen äntligen är dags! :)
Rebecca Morin



Kommentera inlägg:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback