Puff och tomtarna i repeat

När jag ändå var igång kunde jag inte sluta måla och det resulterade i att jag påbörjat ännu en tavla, men denna gången en kopia av den jag redan en gång målat. Skillnaden är att jag nu målar den i mycket större format. 
 
Självklart kommer den inte bli exakt lika som min första, men jag har försökt få med så mycket som möjligt av det jag gillat och ändrat/ lagt till av det jag tycker kunnat förbättras. 
 
Jag tyckte att den första blev för liten redan när jag påbörjade den, men eftersom jag inte hade någon duk hemma tog jag vad jag hade och det blev målat på ett akvarellpapper som jag sedan spänt upp på en mindre duk. När den blev klar var jag besviken över att jag inte gjorde den på en ordentligt stor duk och tänkte redan då att jag någon gång kanske gör om den, men sen har jag så svårt att titta på något jag gjort och göra om och göra bättre..
Jag tycker alltid att något är finare på den första samt att något blir bättre på den nyare.. i detta fallet är jag inte alls nöjd med Puff på den nyare, så denna tavla kommer ta längre tid, då den också inger mer känsla för mig än de övriga tavlorna jag målar. Det var det första motivet jag målade ur denna disneyserie och det är det starkaste "Disneyjulminnet" jag har och som jag verkligen älskar, så ja.. denna kommer ta sin tid innan jag är nöjd. OM jag blir nöjd haha. 
 
Just nu är jag uppe i 6 timmars arbetstid, vilket är ganska lite med tanke på hur långt jag kommit, men det kommer säkert ta minst 6 timmar till enbart på Puff haha..
 




Kommentera inlägg:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback