Julstad i miniatyr

Min julstad för disneys invånare i miniatyr börjar växa fram mer och mer. Eftersom det är mycket kvar slänger jag upp några bilder! 
  • All mark är nu målad vit. Det kommer så småning om strös över "vitt" pulver för att få bort den platta känslan, och då få det att se mer ut som snö.
  • Gatlycktor är utplacerade och fastlimmade men ej ikopplade ännu. 
  • Träd är utställda (dessa kommer målas mörkgröna) 
  • Jag har gjort två till hus samt målat både dessa och det förra huset. (dock fattas det fortfarande foder runt dörrar och fönster på de två nya husen!)
  • Den lilla bäcken är målad, men långt ifrån klar! Denna ska nämligen fyllas med transparant silicon, och sedan "gnuggas" vit ovanpå, så det ser ut som frost på en frusen sjö! I sjön kommer man kunna skymta Ariel, samt hitta nemo med vänner då jag kommer gjuta in dem i siliconen! 
  • Stenmur av småsten är uppbyggd runt kyrkan för att markera kyrkogården. 
  • Alla gångvägar är "sandade", för att markera ut vad som är vägar samt för att förstärka vinterkänslan! En liten bro kommer så småning om binda samman båda sidor av den frusna bäcken!
  • Det "stora" torget börjar ta form, häckar är utplacerade och Kajsa står redo för att pynta granen. Kajsa kommer även hon målas i mer julig utstyrsel, och granen ska kläs med både belysning och kulor! Torget kommer bli stenlagt och små bänkar ska placeras ut runt om den stora granen.
De ovanstående punkterna är bara några av de saker jag gjort och kommer göra, det är MASSOR kvar. Men det får liksom växa sig fram, jag tar lite då och då men saker jag hittar och kommer på! Målet är att det ska vara så pass klart att det ska gå att använda i jul, men att det fortfarande ska finnas saker att utveckla till kommande jular!
 
 
Joakim Von Anka är omgjord. Han är ommålad och en säck är fastlimmad i hans händer i stället för den golfklubba han höll i tidigare. Säcken och sedlarna på marken är gjord i lera. Allt är målat i acryl!
 
Före (förebild lånad då jag glömde fota innan!) : 
 
Efter:

Etiketter: 2014 | Alla inlägg | Miniatyrstad |



Kommentera inlägg:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback