Juliga fynd mitt i sommaren

Det är andra augusti idag och jag börjar redan få jullängtan trots att det fortfarande är ca fyra månader kvar innan det är dags att börja julstöka. 
Jag älskar sommaren, men börjar längta efter lite mörkare kvällar med tända ljus och julmusik i högtalarna. Paketinslagning, julstök och pepparkaksbak.. det börjar krypa i hela kroppen av julkänslor så fort jag börjar tänka på det! 
Men än får jag nöja mig med att leta inspiration och förbereda pyssel för kommande säsong! 
 
Under semestern har jag hittat några fina saker som just nu ligger i mitt julskåp och väntar på att få plockas fram! 
För några månader sedan var vi iväg till Tallinn där jag fyndade en vacker öppningsbar Askungen-vagn i silver och pärlemor (Dock gillar jag inte det lilla huset på utsidan av locket, får se om jag kan dölja det på något sätt). 
Jag hittade även en riktig jultröja i äkta ull, precis en sån som jag letat efter i några säsonger nu! Superfin och handgjord!
 
Senare under semestern när vi besökte vår lilla hemstad fyndade jag även en liten jättesöt tomte/ vätte vid namn Knut. Precis en sån jag viljat ha i flera år men aldrig tagit mig råd att köpa då de brukar vara ganska dyra. Den lilla asken på bilden bredvid knut är tänkt att använda till mitt "Alice i underlandet"-tema, så det kommer fler bilder på det när det är dags! 
 
 
Supermysigt att kika in på bloggen och skriva några rader när man är full av julkänslor! Nu längtar jag extra mycket tills det är dags att dekorera pepparkakshus iklädd min nya jultröja! 
 
Kramar

Etiketter: 2016 | Alla inlägg |

Trackback