Jul i juli!

Under semestern hos familjen har det även blivit något besök på loppisar. För mig som älskar julen är det sann lycka att hitta fina julsaker även om det är i juli! Det är bara roligt att leta saker året runt, då hinner man ju hitta så mycket finare och roligare saker än om man ska börja sent!
 
Denna semesters loppisrundor resulterade i,
En vacker äldre tomte som kommer få husera hos oss många kommande jular.
Två stycken röda "mormors ljusstakar" som jag tidigare tyckt varit fula men som jag nu gärna tar hem, kanske kommer de fram till jul i en ny fin färg. 
En tung äldre ljusstake i grön keramik för 5 ljus, även denna kommer målas om i en finare och modernare färg! 
Självklart blev det lite annat också, men detta är de huvudsakliga loppisfynden ifrån vår lilla tripp. 
 
Något som ni ser på bilderna som jag också fyndat, men då inte ifrån loppis utan de är nya ifrån butik är de två renohornsljusstakarna i metall, dessa är beställda på H&M för endast 99 kr/st. De är hur fina som helst, tyngre och stabila. Dessa kommer passa perfekt hos oss i jul! 
 

Etiketter: 2015 | Alla inlägg |



Kommentera inlägg:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback