Disneys egna julstad!

Ett av mina pågående projekt just nu är en Disney-julstad. Ja ni läste rätt, Julstad redan nu i juli-augusti! Men eftersom det tar lång tid att pyssla ihop till en hel stad med alla funktioner som det är tänkt såg jag till att börja redan för några veckor sedan.
Det ska byggas många fler hus, en frusen bäck/å, stenmurar, ett litet torg, en stor julgran i mitten av staden, belysning i alla hus samt i gatulycktor.. osv...Så trots att jag nu varit ute i "så god tid" kommer jag nog ändå inte hinna klart med allt till denna jul, men det är lite det som är tjusningen med detta projekt, jag vill att det ska växa fram lite för varje år som går! Men självklart ska det vara så pass klart att det åtminstone kan stå framme till denna jul i alla fall! :)
 
Målet med min julstad är att skapa en mysig och magisk disney-julkänsla! Planen är att det ska ta lite tid att titta på allt och hitta alla figurer, det ska nästan vara så att man upptäcker något nytt varje gång man sätter sig ner för att titta in i byn.. och då när allt ljus kommer på plats kommer även det där magiska in.. pricken över i:et skulle självfallet vara att installera disneys egna jullåtar.. något jag funderar på och hoppas att vi kan genomföra! 
 
Men än så länge har jag endast hunnit med detta...
 
Ett litet rött hus med vita knutar och en vitputsad kyrka, i kyrkan bor passande nog Quasimodo - ringaren ifrån Notre dame! I kyrkan saknas den lilla klockan i klocktornet, samt urverket som ska sitta framme på kyrkan ovanför dörren, dessa ska på plats inom kort!
 
 
FÖRE:
En av invånarna i byn är självklart julikonen, Kalle anka! Men då Kalle anka i kinderäggsstorlek endast går att få tag på iklädd fotbollskläder blev jag tvungen att gå honom en mer passande makeover....
 
EFTER:
Alla mins väl Kalle anka ifrån Kalle ankas jul där han plumsar ut i snön för att hugga en gran? Här är det uppställt och en gran har han minsann fått tag i också! Nu är det bara all snö, fotspår och en liten piff och puff som saknas! 




Kommentera inlägg:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback